Saturday 1 October 2011

Kenangan Indah



 zaman sekolah, tak kira masa sekolah rendah atau sekolah menengah merupakan zaman yang sungguh menyeronokkan kan....:)... Kalau teringat balik waktu tu, kadang-kadang ada gak rasa nak putar balik masa ...haha. Masa sekolah dulu nak cepat sangat keluar sekolah, tapi bila dah masuk University, rasa rindu pulak bila tengok gambar-gambar kenangan masa di sekolah dulu..

Tiba-tiba aku teringat cerita kelakar plus memalukan aku masa sekolah dulu tapi rase indah untuk dikenang....
Macam ni.....Pada suatu hari aku terkocoh-kocoh bangun tidow sebab dah lambat nak gi sekolah..Biasa kalu dah terlambt cam tu aku main tak gi terus je (ponteng)....Tapi entah kenapa aku rase tersangat rajin nak gi sekolah hari tu.."Alamak dah kul 7"!!...Dengan keadaan gelabah biawak giler aku mandi and bersiap2,, pakai kasut pun stoking entah ke mana,"ah peduli ape"!!!...

Lepas cium tangan ma, Aku start motor then, pecut dengan kadar sepantas yang mungkin..pehhh!!!cam minah rempit je.tapi ngan skuter kaler pink..:P..

Sampai je kat sekolah aku nampak kawan aku Aman ngan Shafiz masih ada kat garaj..Fuhh!!nsib baik ade teman..Terus aku cabut kunci motor dan ikut diorang jalan nak gi kelas...entah kenapa aku rasa cam ade yang tak kena je...mase tu ade la 2 orang budak form 4,kat situ...diorang asyik pandang aku je sambil senyum2.....Elehhh..nak mencapak la tuu..sorry dik..wa ta layan budk form 4.!!.*Perasan bagus je kan*

Mase lalu ikut kantin tiba2 aku teraba kepala aku..terasa cam ade sesuatu...eh!!! gilerrrr..aku lupe nak tanggalkan helmet!! Makkkk!!!malunya..cepat2 aku tanggalkan dan letakkan balik kat motor..Bayangkan sepanjang jalan dah aku jalan pakai helmet kat kepala kau paham tak!!!!....kemudian ade la suara2 sumbang kedengaran...nak pakai helmet sampai ke kelas ke kak??helmet mahal la tu...Arai punya barang kowt!! cisss!!..kutuk la..kutuk laaa...kutukkkkkk sampai puas...rasa cam nak nangis je waktu tu..dah la dah lambat nak gi kelas...
Muka aku dah blushing giler tahap gaban..Aman ngan Shafiz tak henti2 gelakkan aku...Hah!!teroskannn..teroskannn gelakkk...Tak guna punya kawan.."cikit pon korang tak bagitau aku kan"...Diorang cakap entah knapa diorang pun tak perasan yang aku tak tanggalkan helmet.....
T__T hurmmmm...malunya...

Sepanjang kelas aku moody...entah mungkin disebabkan insiden yang memalukan tu and faktor aku yang tersangat selekeh hari tu dengan baju yang tak bergosok and tak pakai stoking..Nasib baik aku pakai baju putih bukan baju purple....so tak la tercalar imej sebagai Pembimbing Rakan Sebaya :P...Aman dan Shafiz langsung tak ceritakan insiden tu kat classmates yang lain...sebab diorang tengok muka aku dah macam nak makan orang..So diorang simpan je...hehe..

nah tempek sikit gambar waktu sekolah
2 orang yang pakai baju kaler ijau tu Aman dan Shafiz...Skema kan!!!!
disebabkan aku tak tegur langsung diorang kat kelas hari tu..diorang pun perli.."alah..relaks laa.kitorang tak citer kat orang lain pun dah kira OK pe..."..=_="..yew laa...tenkiu yer kawan!!!


Yang ni pulak minah yang lupa nak tanggalkan helmet tu..tapi time ni pakai baju purple.. so behavenya agak terjaga..:P..hipokrit kan!!! .




p/s:ehemm..sebenarnya banyak lagi kenangan terindah waktu sekolah...tapi kalau nak citer semua 10 entry pun tak abis..hehe..that's all...:)

No comments:

Post a Comment