Thursday, 24 November 2011

Habes Sudaa 1 Sem



Assalamualaikum..

Pejam celik pejam celik...diam x diam da abis 1 sem aku kat BMI ni.
Aku rse cam bru je lagi mlalui mggu orientas yg cam harem 2!!!
Pegi kelas pon kepala msih ting tong lgi. Rse cam bru je lagi aku jumpe kawn2 bru..
Duduk kat hostel...nangis sorang2 lam bilik.OPSSS!!!!hhahaha

Tpi ni la hidup kan..dulu budak skolah...skarang da plajar U..layan je laaaa..
Tak sabar nk tggu sem depan..lagi smangat kot nk blajar..hahaha(ayat pembajet 4flat)

Hari ni last day..
OK fine!!! before msuk dewan exam berkepuk2 kitorang bgambar...nk buat knangan la konon..
Last2 tggal knangn j laa bla handphone aku kna curik ngn 2 pendrive aku skali..
Kawn aku lagi kesian hilang blackberry!!!Kesian kau Yaya..xpe2 t bli baru erk..haha
Ina pulak ngn purse,credit card ngn phone skali ilang..Didi pon sme hilng phone..
Alahaiiiii knape la suweiiii sangat hri ni..da la smalam x ckup tdow sbab study..hari ni barang kena curi pulak...
Memang terbaikkkkkk r pncuri 2..Kaya la kau kan kambing!!!! ade la duit nk blik kmpong kan..
Takpe2 jgn rsau..kau nak blik pon x boleh..jalan highway sume da naik air..wakakaka
Aku nk sumpah seranah lebih2 pon xleh jgak...kan ad yg trmuntah darah kan bce entry aku..huhu

Kawan2ku yg turut mnjdi mangse kmbing 2 ...
Same2 la kita sabar erkk...kita doa banyak2.
Allah 2 mahal adil...mgkin ade hikmah di sebalik sume ni..
Chilll je K,,Pe pon kite jumpe lagi sem depan..I'll miss U all..
Enjoy your holiday..mmmuahhhhh..<3<3

Thursday, 17 November 2011

Gadjet oh Gadjet



Assalamualaikum....




First, let me tell U..

I'm not the kind yang want to have the latest gadgets.
I just like to know the current technologies,...

but smalam Abg Aid tunjuk Samsung Galaxy Note dia yg baru...menganjim btol!!!
Jeles dowhhhhh...>_<



if you like doodling/designing/drawing/colouring/nak tulis poem pon bolehhh


Hemmm..I want this gorgeous gadjet too..
"Abg....adik nk jgak"(begging)$___$

Wednesday, 16 November 2011

Semua tu Bersebab


Assalamualaikum...


Setelah bberapa hari tak tdow lena sbab final exam..Kepala semakin berat..
Kadang2 rasa cam mereng sebntar..haha..
but today i'm rest very well..there's more 10 days before the next paper..so chill je laa..:)

Biasalah..Hidup ni tak lekang dari ujian..
YA!!! mesti kta semua prnah rasa down sangt2...pernah menangis sorang2...
pernah rasa sperti batu trhempas kat kepala...pernah merasa tuhan tidak berlaku adil kpd kita...
TAPI...Pernah tak kita merasa yg kita sndiri tak berlaku adil kepadNya??
Allah beri ujian kpd hambanya sebagai tanda kasih sayangNya..sometime sbagai cuitan atau teguran ats kealpaan hambaNya drpd mengingatiNya..Let's check it out..

KITA BERTANYA : KENAPA AKU DIUJI?
QURAN MENJAWAB : “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; Kami telah beriman, sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta.” -Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KITA BERTANYA : KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
QURAN MENJAWAB: “Boleh jadi kamu membenci sesua tu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui. ” – Surah Al-Baqarah ayat 216

KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
QURAN MENJAWAB: “Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. ” – Surah Al-Baqarah ayat 286 KITA BERTANYA :

KENAPA RASA FRUST?
QURAN MENJAWAB: “Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman. ” – Surah Al-Imran ayat 139

KITA BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA
QURAN MENJAWAB: “Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk ” – Surah Al-Baqarah ayat 45

KITA BERTANYA : APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?
QURAN MENJAWAB: “Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mu’min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka… ?” – Surah At-Taubah ayat 111

KITA BERTANYA : KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
QURAN MENJAWAB: “Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal.” – Surah At-Taubah ayat 129

KITA BERKATA : AKU TAK DAPAT TAHAN!!
QURAN MENJAWAB: “.. dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir. ” – Surah Yusuf ayat 12




Semua kejadian tu bersebab..Kita diciptakan pun bersebab..
Sungguh kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNYA. DIA memberi dgn hikmah, apa yg PERLU bukan apa yg kita MAHU. Ketentuan ALLAH sudah cukup sempurna, jgn cemarkannya dgn secalit keraguan.
Teguh dan yakinlah kpd Allah S.W.T..

Wednesday, 9 November 2011

Just a Komik

Assalamualaikum



Ermmm..mood skarang.ntah ape2..
Bcampur2..Msih lgi nak ambik mood utk study.
Pdahal final exam dah dkat giler dh..aduiihhhh..
Smalam da abis bab Elektronik..next week Fizik n math lak...
Otak tgh serabut pun tiba2 rse nak mnulis..hahaha..
Tadi stalk facebook adik aku..then tiba2 trpandang gambar kartun SlamDunk kat wall dia..Kartun 2 aku minat giler kot time skolah rendah dulu..Ni yg rasa nak citer sumting nih... XD....

OK..Siapa antara korang tak suka baca komik?
Sila close this entry sekarang..!! hikhikhik..gurau jek.
Kalau yg tak suka baca komik pon baca jugak.(*paksa*) :P

Masa kecik2 skolh rndah dulu aku suka sngat baca komik.
Mana taknya, adik beradik ramai. Kat atas aku ada 3 org abg dan seorang kakak yang kongsi hobi yang sama..X heran la kan klau aku join skaki..Kat atas rak buku aku pnuh ngn komik Dragon Ball n Slam Dunk...Yg feveret aku Slam Dunk..X ckup ngn baca komik aku layan lak citer dia kt TV7..



Yang nih!!! Aku suka giler animasi nihh!!! XD

Slam Dunk ni citer tentang Budk2 skolah tinggi Jepun yg terlibat ngan sukan basket ball..Aku rasa watak2lam komik ni kacak giler walaupun cuma kartun...Aku suka karekter Hanimichi yg bersemangat dan tak berputus asa...
                                                                                  l
                                                                                  l
                                                                                  l
                                                                                  l
                                                                                 V


                                                                        

Dia membuktikan kesungguhan adalah penting berbanding bakat..Dia buat apa sahaja cara demi mencapai objektif dengan cara tersendiri trmasuk trick utk memikat Haroko,gadis yg dia suka..But aku lagi suka watak yg Hanamichi benci, si Kaede Rukawa watak yg dingin, pendiam n cool..
                                                                                  l
                                                                                  l
                                                                                  l
                                                                                  l
                                                                                 V


Hehe..Kaede Rukawa <3 <3

Disebabkan watak2 lam citer ni aku minat budak llaki yg suka main basketball..Aku rasa main basket tu kacahakkkk kot..LOL :P
(*Pdahal si Mchael Jordan, pemain basket tkenal dunia tu buknnya kacak ponn!!!
But ciyes ble tengok Jay Chou main basket lam Kungfu Dunk memang kachakkk gilerr <3 <3 <3*)hahaha..Takleh blaaa kan...sumenye disebabkan pengaruh dari komik n animasi Slam Dunk..

Baca komik ni bagus sebenarnya.
Ia dapat meningkatkan daya pemikiran kreatif dalam diri seseorang. Tapi jgan plak terlalu taksub dengan komik.Nnti apeee pon tak blehhh..asik duk ngadap komik je krja.
Smpai kpale otak pun pnuh ngn kartun...So..just enjoy it XD




P/S:I'm so sad..
aku tingat btapa rse kosongnya jiwa bila SlamDunk kuar last episod...:(
& sbab ending dia Sakuragi injured n mninggal sblum bintang menyinar...huhu...:o:((

Sunday, 6 November 2011

Kepulangan

Bismillah...


MasyaAllah...
Memang tak terjangka
Hari ni hari yang paling bermakna untuk kami sekeluarga...
Kemunculannya aku tak terjangka sedikit pun...
Patutlah aku nak sangt balik kampung walupn cuti cuma skejap
bergelut pulak ngan study week utk final exam mggu depan..huhu

Baru malam tadi ketika aku dan abg2ku brhenti makn kat Petronas Bentong
kami tiba2 bercakap tentang sepupu kami Firdaus yg dah 13 tahun mghilang.
Beria-ria Abg Sul cerita knangan dia mandi parit ngan abg Aus mase kecik dlu..Exited betol mamat 2 dapt mandi parit..yerlaaa..budak KL datg KAMPUNG kan..mestilah excited dia lain macam..Yg sedihnya smpai je kt umah Abg Aus terus kna rotan ngan Mak cik, Abg Sul plak smpat mlarikan diri..
Actually Mak Cik memg x suka ngan Abg Aus sbab Abg Aus cuma anak tiri dia je..Kesian Abg Aus..slalu kna marah ngan Mak Cik..Slps Abg Aus diambil oleh Mak dia terus kami trputus hbungan ngan dia

Aku sndiri pun da x ingat camne rupa Abg Aus sbab wktu tu umur ak dalm 5 or 6 tahun..msih lgi budk tadika..
semua knangan kami brsama dia berbalam-balam lam minda aku..
x bgitu jelas..Cuma yg aku ingat dia bgitu rapat ngan abg sul n abg man.

But hari ni
Mungkin rahmat sempena hari Raya Aidil adha..
Tiba2 dia muncul di hadapan kami..
Dari jauh aku tngok Abg Man jalan ngn sorang llaki
llaki tu senyum ke arah kami..
Mulut kami bagaikan terkedu ketika Abg Man suh kami teka siapa yg berada di hadapan kami..

Ya Allah..
Abg Aus..
kami semua terkejut bagaikan x percaya..
Setelah 13 tahun x bertemu..
Setelah kami pun da putus harapan nak jumpa dgannya lagi stelah lama dia mghilang..
Kini dia dah kembali..
Hidup lagi rupanya Abg Aus :D

Yup!!!
Muka Abg Aus x banyk berubah..
Skarang umur dia dah 25..
Firdaus yg mncul di hadapan kami skarg Firdaus yg dah dewasa..dah matang..
Abg Aus x brhenti2 senyum..
Macam2 soalan yg kami tanya kat dia..
Yerlaa..nak tau jgak camne hidup dia slaps dia diambil oleh Mak dia
sebab x tahan hidup ngan mak cik..Tpi rupanya skejap je dia tggal ngn mak dia..slps tu dia merantau sndiri..Perit jgak prjalanan hidup dia..

Leps 2 bila ma ngan ayah pulang je dari kenduri
cepat2 kitorang bawk Abg Aus berdiri dpan ma dan suh ma pulak teka..
Terketar2 ma sebut nama "Firdaus"..
Then, cepat2 Abg Aus salam dan cium kedua2 pipi ma..
Ayah pun sama..
Aku tengk air mata ma menitik time 2..
Mesti ma trkejut x sangka anak saudara yg prnah makn sepinggan , tidur sebantal dan mandi sma2 ngan anak2 dia dulu kini muncul kmbali dpan mata dia..
Sebak sketika suasana time 2..

Aku rse nak mnitik je air mata ni tpi cpat2 aku seka..
ishhh..Aku plak yg trlebih emo..hehe

Wlaupun skejap je kami dapat jumpa ngan Abg Aus hari ni tpi kmi brsyukur sangat dpat jumpa ngan dia..Pulak 2 dia ckap lpas ni dia nak slalu balik k kampung sbab dia bkerja di area Trgganu..Lgi plak dia dah xde sape2 lgi slain dari kami...

Alhamdulillah..
Bersyukur kami ke hadratMu ya Allah krana memberi kami peluang utk bertemu semula di dunia ni utk mnjalinkan semula hubungan yg dah lame trputus...
Subahanallah ^________^ <3 <3

Friday, 4 November 2011

Lets Fight Together

Assalamualikum...



Now..
I don't want to talk about my tech math mark
or electronic workshop test this wednesday
Or final exam next week
It so disgusting me
nanti hilang smangat nk hadapi final exam
It can make me sad..nanti ade air mata yg bertakung..
sngt memalukan..huhuhu

Did I mention I HATE exams???
Sejk dri sekolh lagi aku benci exam??

OH,
I know U all hate it too
The WORST part is WAITING for exams to come..
The agony of studying and the anguish of waiting for that dreaded moment....urghhhh
getting very stress about the waiting part right?? >.<
Benciiiiiiiiii
 very constipated now (literally and metaphorically)

 Last night siapkan pra mini projek ngn B kat lab test smpai kul 12 malam..
Berkat Sir Muhyi bagi tnjuk ajar buat kali trakhir...
Buat pertama kalinya aku dapt uat sndiri n faham cam mana nk susun circuit tu..
wait2!!dan kenal komponent2 yg patut digunakan bila buat circuit...
At the final sem baru aku paham apa yang Sir ajar????
Kesian aku kan!!! ...T___T


I hate EXAM!!!zzzZZZZZZZZZZZZ



Ermmm..To budak tu

Sbab kite sama2 nk hadapi final exam..
And U far from my eyes..

Belajar rajin2 tau..
Jangan tinggal solat..
Do the best in your exam..
Alhought we far from each other
Don't need to text me many message every night for this time..
Just study jer ok..
It's good enough if U Just wish may God bless me and good night to me every night..
I trust U and U trust me..
and don't look to any other girl there,,
Do it if U dare then,I sekeh kepale U..

Keep in mind
once seated in the exam hall, suddenly its all ok.
if u know how to write just write like a mad person fighting time.
if dunno what shit the question is asking then crap and lie naturally like eating rice and drinking water...
hahaha macam kita buat time SPM dulu..


pray for me.please?
i need tons of it =) <3<3