Friday 30 September 2011

Adikku story

Assalamualaikum....

Nak cerita mengenai adik bongsuku... satu2nya adik yang aku ada..Beliau yang diberi nama Fadzil bin Mohd Nor, berumur sudah 16 tahun pada hari ini... Muka tak hensem mane,,berbibir seksi dengan gigi depan yang sedikit besar..kulit pon maximum tan...status hubungan ,it's complicated... :P !!!)



Kan betul ciri2 yang aku sebut tu...hehe..

Tahun ni adalah tahun yang paling banyak dia buat perangai...Suka ponteng kelas..Malas pergi sekolah..Bila disoal siasat dia cakap bosan..tak seronok pergi sekolah sorang2 sebab aku dah takder..Kalau dulu pergi sekolah hari2 bonceng awek comel( aku.. :P), sekarang bawak motor sorang2 je...Acecehhh..banyak la kau..kalau dah malas tu malas la jgak!!!..
Oleh kerana kemalasannya sudah mencapai tahap gaban dan sudah tidak dapat dikawal lagi., aku dan kakak mula memerah otak..

Solutionnya,,aku cadangkan supaya tukarkan dia ke sekolah berasrama...sebab aku rasa dia perlukan environment baru dan kawan2 yang baru..baru lebih bersemangat nak belajar..
alasan lain,,masa untuk dia belajar akan lebih teratur,,disiplinnya dapat dikawal, dia jugak boleh bergaul dengan kawan2 baru yang tinggal kat asrama tu dan rasa pengalaman baru sebab sorry to say aku tengok kawan2 dia time ni semua sama cam dia and ada yang lagi teruk..Yang berhenti sekolah pon ada...

Ayah terima je cadangan poyo aku ngan kakak and malas nak komen ape2...Ma cam berat hati je..Ma cakap sekolah semua sama je..Kan elok dah sekolah yang dekat ngan rumah..hehe..aku tau..Ma susah nak lepaskan adik..sebab kalau adik takder nanti dah takder orang yang dia nak layan and tanya dia soalan yang pelik2..pulak tu tinggal ma ngan ayah je nanti kat rumah sebab aku pon dah belajar kat Gombak..
Adik pon bukan main protes..cakap nanti takder kawan laa...tak best laaa...jauh dari rumah laa...Tu laa..sape suruh kau buat perangai...whatever (ape pun alasan kau tetap akan ditukar ke sekolah berasrama)..

Seminggu selepas aku datang belajar kat BMI, adik pon ditukarkan  ke sekolah berasrama...Lepas tu akak citer time mula2 masuk asrama adik diam je..tak protes ape2..dah malas dah kot sebab dia dah pon tukar sekolah..hehe...Lagi satu kat sekolah baru tu dia duk dalam kelas aliran seni bukan lagi kelas MPV cam time sekolah lama..So dia dah tak ambik subject MPV..Akak cakap sekarang adik dah suka duk kat sekolah tu...akak tengok result exam dia pon dah OK sikit...kawan2 pun ramai...2 minggu sekali dia akan balik rumah...

Hari tu time aku balik cuti bukan main lagi macam2 dia cerita..Muka pun ala2 excited gitoww...Tau tak dulu mase sekolah lame dia cakap dia bosan duk dalam kelas MPV sebab hari2 belajar pasal paip JAMBAN..Aku ketawa sampai terkeluar air mata..Baru aku tau apa yang budak2 kelas MPV belajar..Patutla kau suka ponteng!!!..Pulak tu kat sekolah baru dia cakap kawan2 dia panggil abg long Dil..Ciss!!!..poyo je..suka la tuu..(sebab kat sekolah lama dulu kawan2 panggil dia ayam)!!!haha..


Acecehhhh..kemain lagi kau erkkk...dulu bukan main lagi takut takder kawan laaa..bagai laaa..



Aku cakap comel je kau pakai baju batik walaupun kau cakap cam bangang!!!


Kau cakap sekarang kau dah lebih bersemangat nak belajar...takdelah hari2 duk tengok paip jamban...hihihi.. alat2 lukisan aku semua kau dah kebas...takper...ambiklah..nak makan pon takper..janji kau balajar rajin2..


Kau cakap sekarang kau selalu ikut kawan2 kau study...Boleh percaya ke ni??? Betul ke, wahai adikku??? Aku tabik spring kalau kau dapat upgradekan result kau..excited aku nak tengok buku rekod kau ada banyak tulisan biru...sebab mata ni dah berpinar asyik tengok tulisan merah je...hihi...|



Good Luck my brother...I'm always with U!!!!





No comments:

Post a Comment