Tuesday 12 November 2013

Yang Termampu



Pernah jugak aku terfikir..
baik aku jadi cam dulu balik..
Takde orang bleh pijak2 kepala aku senang2..
Takde lah orang bleh bolak-balikkan hati aku..
Tapi bila fikir balik
alangkah bodohnya aku bila terfikir begitu..
Dah terselamat daripada lemas dalam longkang busuk,
bleh pulak aku nak main hulur2 kaki kat tepi longkang tu..

Nah!!
Nikmat apa lagi yang aku nak dustakan?
Apa lagi yang aku nak kejar sebenarnya?
Sedangkan yang depan mata pun tak terkejar..
Ini yang kadang buat aku sedar..
Harus juga aku tahu..
Tak semua orang akan sukakan kita..
Menyayangi kita..
Fahami kita dan terima kita seadanya..
Fikirkan yang baik2 saja tentang kita..
Dan berada di sisi kita waktu kita susah dan senang..
Tak semua orang..

Tapi harus juga aku sedar..
Yang aku juga tak mampu untuk lakukan perkara yang sama..
Suka, sayang dan faham semua orang..
Aku juga tak mampu untuk berada di sisi orang yang aku sayang setiap masa..

Dan sememangnya,
Secara jujurnya..
Kita semua sama..
Selalu ada perlawanan antara nafsu dan iman.
Tapi sekurangnya,
Lakukan yang terbaik..
Berikan yang termampu..
Asalkan niat kita betul,
It's OK!!
Allah tahu..
Allah faham..


p/s: As how we see we have a weakness, so does anybody else.
      As how we see people have specialness,
      So do us..
      Keep calm, and stay strong ;")

No comments:

Post a Comment