Thursday, 7 November 2013

Larian 10KM Buat Gaza


Kadang...
bila kita lihat mereka, kita yang jadi patah semangat..
menangis tak tentu pasal..
naluri kemanusiaan berkobar-kobar.. 
anak2 kecil di sini lumba lari di atas trex..
Pakai kasut Nike, Adidas
anak2 kecil di Gaza, lumba lari di tanah tandus..
yang mana terdedah kepada peluru dan bom sesat bila2 masa sahaja..
Pakai kasut berlubang depan belakang..
Tapi mereka tak pernah merintih kesedihan akan ujian yang Allah timpakan ke atas mereka..
malah kata mereka "La Tahzan" Allah kan ada :')

pagi tu bajet nak bangun pkol 5 pagi..
pkol 6.30 nak bertolak ke Wangsa Walk..
Tapi asal jam berbunyi jer, tutup..
asal bunyi jer, tutup..
Finally, pukul 6.30 bru nak bangun subuh..
nampak tak tarbiyahnya kat situ..

bak kata sahabat:
nak bangun awal untuk Larian Amal Buat Gaza pun susah..
inikan pulak nak berlari bersama dengan anak2 Gaza pergi berperang..
lahaiiii..lemahnya Iman T___T






she make me strong..
dalam keadaan tengah terkapai-kapai ni,
kalau tiada dia yang sentiasa mengingatkan..
mungkin aku akan melencong jauh..
Subahanallah..terima kasih ya Allah.
trima kasih sahabat.
















Alhamdulillah..
Done for the mission..

No comments:

Post a Comment