Thursday 7 November 2013

Nukilan Hati



For this week yang aku rasa macam satu hari..
Macam2 benda yang aku kena kejar..
Jalan punya laju sampai kekadang aku terfikir adakah aku sedang bermarathon?? o_O"
Sampai kuar ngan roomate pun still lagi terbawak2..

"Zizah rushing nak ke mana lelaju sangat ni?"
then baru aku teringat yg waktu tu adalah waktu untk aku relax!!
hewhewhew..be cooolllll Nor Azizah!

Yaaahh..kekadang aku tertanya jugak..
kenapa aku rasa aku jer yg bnyk kerja?
kenapa aku tengok orang len relax jer?
then rasa macam ada org menjerit kat telinga aku
"eh, hellooooooo cikton!!
ingat ko sorang jer yang banyak kerja??
"Kitorang pun banyak tau!!
"ntah2 kami punya lagi banyak drpd engko..
saja kami tanak tunjuk!!
huh!!

ha ah laa..fikir positive jer laaa..
Life camane lagi yang aku nak kejar sebenarnya??
walaupun agak kecewa jgak dengan result pasetest hari tu yang tak seperti aku targetkan..
but bersyukur is the better action..
Mungkin Allah nak bagi rezeki aku takat tu..
mungkin Dia nak aku berusaha lebih keras lagi!!
walaupun kadang aku tertanya knp aku slalu kena kerja keras lebih drpd org lain
untuk dapatkan reward yang sama?
Macam waktu skolah dulu..
aku selalu jeles dengn abg Eid..
dia tidur dalam kelas pun still lagi boleh pandai..
Cikgu baling pemadam papan hitam pun dia still lagi boleh cool
and bangun jawab soalan cikgu..
yang paling sakit hati jawapan dia tu betul..
tapi tulah...
kelebihan yang Allah bagi kat dia..

memang ada orang yang takyah usaha pun bleh berjaya..
sume bende dia ada sebab bapak dia kaya..
Memang ada orang genius,
takyah susah2 fikir sampai pecah kepala sebab dia dah pandai itu ini..
But behinds that,
it still takes struggle kan?
cuma kita jer tak tahu..

hihihihiiiiiiiiiiii...bawa aku terbang jap!! 8D




=.=



moral of the story:
"man jadda wa jadda"

Allah sentiasa berlaku adil kepada setiap hambanya..

No comments:

Post a Comment