Friday 23 November 2018

Bonjour Paris


Hi blog 👉👈
Aku tak tau nak start dari mana.
Sebelum berangkat ke europe aku busy gila. Lepas balik keja tengah2 malam baru aku duk melongo buat research sorang2.
Nasib baik kak Tiara selalu update dengan aku pasal apa2 yang nak kena prepare. So, kak tiara handle untuk setiap ticket train, aku plak cari accommodation & study setiap tempat yang akan kami pergi. Preparation barang2 apa sume cari last minute..

So, yeah
Ni second time aku & kak Tiara sampai Paris. Actually tak sempat nak enjoy pun macam 2 tahun lepas sebab stay 2 hari je.
Nasib baik kitorang book hotel betul2 kat depan stesen Gare du Nord. Senang la nak g mana2.

Sampai je Paris dalam pukul 12 lebih camtu terus cari tiket train ke Gare du Nord.
Aku beli t-ticket 10 keping berharga £10.
Cukup la setakat nak guna 2 hari untuk 2 orang.. Better beli 10 keping terus. Sebab kalau beli satu2 harga ticket ni jatuh £1.49 sekeping.


Kecik je tiket ni.
Lubang hidung ko lagi besar! 

Sampai je hotel, check-in, & rehat jap.
Pukul 4 terus solat, siap2 untuk keluar. First destination off course Trocadero. Dulu kitorang tengok Eiffel Tower dari Champ de Mars, so tahun ni nak tengok view dari Trocadero pulak.

Waktu kitorang keluar ke Gare du Nord tu dalam pukul 4 lebih, cuaca kat luar dah macam nak gelap dah. Sampai di Trocadero Station, kat luar dah gelap macam pukul 9 malam dh 😂😂
Sejuknye ya Allah takyah cakap la. Dah pakai glove pun tangan still rasa kebas..

Paris Red Bus

 Camni je la view dia kalau tengok dari Trocadero ni. Hahaha. Ni sume sebab terpengaruh dengn Mission impossible tu.






I nak panah hati you boleh?? 😂😂

Lupa nak tulis awal2 tadi. 
Hati2 bawak beg kat sini. Waktu dalam train hampir2 nak kena samun dengan pickpocket. Dorang ni pandai, pakai scarf besar2 pastu tangan menjalar dalam beg orang. Nasib baik cepat sedar time tu kalo tak matilanak! Kurang ajar punya perempuan. Muka cantik tapi mencuri. Hmm

Passport, dompet, phone sume aku letak dalam pocket sebelah dalam coat. Lagi selamat. Since aku ni tailor yang creative, sume winter coat aku tambah pocket kat dalam! Hahaha🤭🤭


Panjang lagi perjalanan ni. 
Tu je dulu, 
Chao 👋

Note: Gare du Nord(metro line no-4) - Strasbourg Saint Denis(line M9) - Trocadero



No comments:

Post a Comment