Wednesday 21 March 2012

Tuhan je Yang Tahu

Assalamualaikum...




I used to believe that life was full of ups and downs..So true...
Very true...

Still ingat lagi waktu skolah dlu..,Aku rushing giler pergi sekolh sbab bngn lewat..start skuter EGO aku 2 pastu pecut 10000km sejam..hujan lak renyai2..jalan lak licin nak gila....baju dah separuh lencun pastu time kat selekoh..motor tibe2 xdapat nak dicontrol..pastu gedebokk macam guni beras jatuh atas jalan...

sakit dapat..malu dapat...T____T

-kaki luke..tangan pon luke..
-kain kotor..baju basah..
-tapi aku tak nanges..(Okey sumpah tipu)!!air mata meleleh2 sama laju ngn hujan..

Then aku pon bangun balik then terus patah balik...gila ke nk g skolah ngn keadaan cam 2..
Orang lak duk tanya "sakit ke dik?? sakit ke?"..dah tengk kita camni ape yg x saktnya =_="..

Humm..Tuhan saja yang tahu...

Yaa..
Tuhan saja yang tahu...

Kadang2..bile aku rasa down sangat..aku sendiri  Xtau camne nak gtau sampai orang faham..
Sampai orang rase ape yang aku rase..hanya tuhan je yang tahu camne...kn??
Kita plan, kita usaha, kita doa tapi it still His call...

Dont give up and give the hardest to fight for what we want but things dont always turn out the way kita nak. kan???

Kadang2 aku memperkatakan tentang sesuatu..or membuat sesuatu tapi disalah ertikan..and sampai satu masa..aku tak mampu nak buat apa2 untuk memperbetulkan keadaan dan dipersalahkan bulat2..
Tuhan saja yang tahu apabila melihat diri sendiri dihukum dan dihakimi oleh orang lain..
Even dalam hati nak sgt cakap..bukannnnnnnnnn..bukan mcm tuuuuu..

And sampai satu saat..

Ya Allah..
Terasa bagai jatuh ditimpa tangga.I had a really hard time when people would say to me "God won't give you more than you can handle",
I would cry out and say God I can't hand...dan betullah kata my mom..
"apabila kite berharap dan menyerahkan diri kite kepada Allah..susah yang kite hadapi tu akan mampu buat kite tersenyum..Allah itu maha pengampun..maha penyayang dan maha pengasih..



Tiap hari aku senyum...ketawa..
Tapi x brmakna hati aku pun tgh ketawa...
Sungguh..nak sorokkan kesedihan 2 sangt2 susah but begitulah hidup ni...
Saat ditariknya nikmat yang ada, mgkin ALLAH sedang mengaturkan untuk kita sesuatu yang lebih berharga...La Tahzan, dunia ini tidak selayaknya ditangisi.


Melukis adlh satu terapi yg trbaeek utk aku saat kepala tgh serabut...I love drawing sooo much








I've learn something today..
           ____Yang kita dapat tidak semestinya yang kita pinta.. 

          Yang kita minta belum tentu yang terbaik buat kita.. 
          Yang terbaik buat kita tak semestinya Allah suka.. 
          Belajarlah redha apa yang kita ada.. 
          Itulah yang terbaik buat kita.. 
         Walaupun itu bukan yang kita suka..

No comments:

Post a Comment