Wednesday 7 December 2011

Cinta 3 Suku

Assalamualaikum....


OK, now nak citer psal Cinta 3 Suku...
No!!! Bukan cinta ak yg 3 suku..nehii nehii... :P
Ni tentng novel Cinta 3 Suku..Ramai kwn ak ckap novel ni best...So, ak layan je laa..
Untuk mghilangkan tahap keboringan yg sangt superb buat mase ni...haha
Bak kate iklan kat RTM tuhh "Banyak membaca.,Banyaklah Ilmu" Kan Tok?" :D

Fist nak gitau sinopsis dulu...
Once upon a time....hehe :D

‘SKETSA Perang' di pertengahan jalan menjadi detik pertemuan pertama antara Minah Sewel dan Mamat Tiga Suku. Sejak itu, pertemuan demi pertemuan tercipta. Anehnya, setiap pertemuan dihiasi insiden perlanggaran.

Iman - gadis comel yang nakal dan berperwatakan kasar atas dasar mahu melindungi diri lantaran pengalaman masa silam. Kehilangan abah tersayang menjadikan dia sebatang kara. Kebencian si ibu tiri menambah lara hidupnya lantas dia membawa diri ke kota. Kehadiran Suhaila dan Razif secara tidak dirancang membolehkan dia menumpang kasih dan sayang.

Arie - pertemuannya dengan Iman menghadirkan seorang musuh dalam hidupnya. Si Minah Sewel! Sikap kasar dan mulut celopar gadis itu menimbulkan kejengkelan di hatinya. Tidak seperti kekasihnya yang manja dan pandai menggoda.

Iman dan Arie tidak sehaluan. Seorang ke simpang kiri, seorang lagi ke selekoh kanan. Tetapi, haluan berbeza itu membawa mereka ke satu jalan lurus bernama keserasian. Namun tiada seorang pun menduga lorong yang sedang mereka lalui itu rupa-rupanya penuh dengan onak dan duri.T___T


OK..lpas je ak bce novel ni....

First thing,bila aku start baca dh smpai separuh buku tu,,,
this is what I'm asking to myself. Aku ni baca cerita Iman dgn Arie ke cerita Razif dngn Suhaila? Cerita pasal Minah Sewel dngn Mamat 3 Suku atau cerita abang and kakak ipar Iman? Seriusly, confuse! Bila dh sampai Bab 38 baru aku rasa aku ada pada landasan yang betul. Baru rasa baca cerita Iman dengan Arie..heeeee

Yes!!Kalu Pasal sense of humour dalam novel ni ak xleh nk nafikn. Memang ada part yg korang akan gelak bila baca. Terhibur la jugak dgn perangai dan keletah Iman..mmbuatkan ak trsnyum sorang2 cam org sewel kan... Takdelah suram sangat. Cerita antara Iman and Arie sweet kod, not bad!

hewwwww..ni pndapat I je tau...U olll plok cam mane?? >_<

No comments:

Post a Comment